7 συμβουλές για την αισθητική της ιστοσελίδας σας

Καλό είναι το S.E.O. και άκρως απαραίτητο. Έχει προκαλέσει μια φρενίτιδα όμως, άνευ προηγουμένου. Τρέχουν όλοι και αγωνιούν να εξασφαλίσουν το καλύτερο search engine ranking. Άντε και βγήκες πρώτος. Τι θα δείξεις; Θα βλέπεται το site σου ή το bounce rate θα βαρέσει ταβάνι; Μήπως τελικά για πολλούς το S.E.O. είναι αυτοσκοπός;

Ταυτόχρονα βέβαια ισχύει και το ακριβώς αντίστροφο: τι να το κάνω ένα site άριστο λειτουργικά και άψογης αισθητικής αν κατατάσσεται τελευταίο και δεν το βλέπει ποτέ κανείς; Εδώ όμως μπορούν να υπάρξουν λύσεις, έστω και προσωρινές, όπως για παράδειγμα οι πληρωμένες διαφημίσεις. Οπότε τελικά η αρτιότητα του site σας, λειτουργική, αισθητική, δομική, παραμένει ως πρώτη μας προτεραιότητα.

Στην προκειμένη λοιπόν περίπτωση θα ασχοληθούμε με την δημιουργία του website και μάλιστα θα επικεντρωθούμε στην Αισθητική και το Web Design. Σε άλλα άρθρα θα βρείτε αντίστοιχες συμβουλές για την Δομή και την Λειτουργικότητα και βεβαίως για το S.E.O.

 

Ας δούμε λοιπόν τις 7 συμβουλές για την Αισθητική της ιστοσελίδας σας.

 

1. Χρυσός Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων

Τόσο χρόνο χρειάζεται ο επισκέπτης για να αποφασίσει αν θα μείνει και θα ασχοληθεί με το site σας. Αν δεν τον κερδίσετε θα αποχωρήσει και θα αναζητήσει αλλού αυτό που χρειάζεται. Ο κανόνας αυτός πρέπει να διέπει κάθε σελίδα και ενότητα του site, αφού τα 5 αυτά δευτερόλεπτα ξαναρχίζουν σε κάθε σελίδα.

 

2. Ποιοτικό περιεχόμενο

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα λογότυπα και στις φωτογραφίες. Η ποιότητά τους πρέπει να είναι άριστη. Μην χρησιμοποιείτε ερασιτεχνικές φωτογραφίες. Υπάρχουν χιλιάδες free stock photos για να κάνετε την δουλειά σας.

 

infographics

3. Βοηθήστε την εμπέδωση

Μια πολύ καλή ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε infographics για να περάσετε πιο εύκολα τα μηνύματα. Ο συνδυασμός κειμένου και σχηματικής παράστασης βοηθάει τον επισκέπτη να αποτυπώσει καλύτερα και πιο ευχάριστα το μήνυμα. Ως γνωστόν, ο εγκέφαλός μας ανταποκρίνεται πιο γρήγορα στις οπτικές απεικονίσεις. Επίσης έχει αποδειχθεί πως τα εικονογραφημένα κείμενα ενισχύουν την επιθυμία μας να τα διαβάσουμε κατά 80%.

Μην το παρακάνετε βέβαια.

 

4. Άλλο το χρωματιστό κι άλλο το παρδαλό

Ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση των χρωμάτων. Όχι υπερβολές. Χρησιμοποιήστε 2-3 χρωματισμούς, άντε 4. Με μια αναζήτηση στο google μπορείτε να βρείτε χρωματολόγια που δείχνουν ποιά χρώματα ταιριάζουν μεταξύ τους. Να προτιμάτε το λευκό (ή πολύ ανοιχτό) χρώμα φόντου, με μαύρο (ή >75% γκρι) κείμενο. Κάνει την ανάγνωση πιο ευκρινή και ξεκούραστη.

 

5. Τακτοποιήστε το κείμενο

Βάλτε στο κείμενό σας headings. Επίσης διευκολύνουν την ανάγνωση, αλλά δίνουν και μια “σχηματική” αίσθηση ιεραρχικής δομής στον αναγνώστη. Δύο-τρία διαφορετικά μεγέθη τίτλων αρκούν. Ταυτόχρονα περιορίστε την χρήση διαφορετικών fonts το πολύ σε 3.

 

6. Το Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν

Τα Call To Action καθώς και το μενού να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομα, ευκρινή, αλλά και σαφή. Γενικότερα να θυμάστε πως η χρήση τους είναι να κατευθύνουν και όχι να επεξηγούν.

 

7. Scroll vs Click

Μην φοβάστε τις μεγάλες σε μήκος σελίδες. Προτιμήστε το από το να “σπάσετε” τις σελίδες σε πολλές μικρότερες. Να ξέρετε πως οι χρήστες προτιμούν το scroll από το click. Αφήστε το περιεχόμενό σας να “απλώσει” άφοβα. Μην το συμπιέζετε γιατί θα μοιάζει “φορτωμένο” και δυσανάγνωστο. Επίσης, επιδιώξτε να αφήνετε “λευκές”, ελεύθερες περιοχές. Αφήστε κενά ανάμεσα στις ενότητες, επιτρέψτε στο background να φανεί. Έτσι ξεκουράζετε κι ο αναγνώστης και δεν στρεσάρεται μήπως χάσει καμιά γραμμούλα στο scroll.

 

Το βρήκατε χρήσιμο; Κοινοποιήστε το:

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...