7 συμβουλές για την δομή της ιστοσελίδας σας

Καλό είναι το S.E.O. και άκρως απαραίτητο. Έχει προκαλέσει μια φρενίτιδα όμως, άνευ προηγουμένου. Τρέχουν όλοι και αγωνιούν να εξασφαλίσουν το καλύτερο search engine ranking. Άντε και βγήκες πρώτος. Τι θα δείξεις; Θα βλέπεται το site σου ή το bounce rate θα βαρέσει ταβάνι; Μήπως τελικά για πολλούς το S.E.O. είναι αυτοσκοπός;

Ταυτόχρονα βέβαια ισχύει και το ακριβώς αντίστροφο: τι να το κάνω ένα site άριστο λειτουργικά και άψογης αισθητικής αν κατατάσσεται τελευταίο και δεν το βλέπει ποτέ κανείς; Εδώ όμως μπορούν να υπάρξουν λύσεις, έστω και προσωρινές, όπως για παράδειγμα οι πληρωμένες διαφημίσεις. Οπότε τελικά η αρτιότητα του site σας, λειτουργική, αισθητική, δομική, παραμένει ως πρώτη μας προτεραιότητα.

Στην προκειμένη λοιπόν περίπτωση θα ασχοληθούμε με την δημιουργία του website και μάλιστα θα επικεντρωθούμε στην Δομή και στην Λειτουργικότητά του. Σε άλλα άρθρα θα βρείτε αντίστοιχες συμβουλές για την Αισθητική και το Web design και βεβαίως για το S.E.O.

 

Ας δούμε λοιπόν τις 7 συμβουλές για την Δομή & Λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας.

 

 

1. Χρυσός Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων

Τόσο χρόνο χρειάζεται ο επισκέπτης για να αποφασίσει αν θα μείνει και θα ασχοληθεί με το site σας. Αν δεν τον κερδίσετε θα αποχωρήσει και θα αναζητήσει αλλού αυτό που χρειάζεται. Ο κανόνας αυτός πρέπει να διέπει κάθε σελίδα και ενότητα του site, αφού τα 5 αυτά δευτερόλεπτα ξαναρχίζουν σε κάθε σελίδα.

 

2. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός

Σχεδιάστε από την αρχή τον ιστοχώρο σας και την δομή του. Αποφασίστε από πριν τι θα περιλαμβάνει η κάθε ενότητα, η κάθε σελίδα. Σκεφθείτε με ποιόν τρόπο θα προβληθεί η κάθε πληροφορία και μήνυμα που θέλετε να φτάσει στον επισκέπτη και σε ποιά ενότητα πρέπει να τοποθετηθεί. Λάβετε υπόψιν σας πως πρέπει ολόκληρη η δομή του site σας να εξυπηρετήσει τον σκοπό αυτόν και να “απλώσετε” τελικά το περιεχόμενο ομοιόμορφα σε όλη την έκταση του site. Σχεδιάστε την διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει κανείς από την στιγμή που εισέρχεται, μέχρι να εντοπίσει την υπηρεσία ή το προϊόν που αναζητά, και φροντίστε να τον οδηγήσετε τελικά εκεί ομαλά. Πώς κάνει το γνωστό, μεγάλο κατάστημα επίπλων, που έχει συγκεκριμένο μονοπάτι για να ακολουθήσετε, με το που μπαίνετε μέσα; Ε, αυτό!

 

3. Απλότητα

Διατηρήστε τον ιστοχώρο σας απλό. Μην το παρακάνετε με Προτροπές, Buttons και δεκάδες πληροφορίες που προκαλούν σύγχυση αντί να κατευθύνουν. Φροντίστε η κάθε σελίδα σας να είναι λιτή και να περιέχει εκείνα τα στοιχεία που απαραιτήτως πρέπει να περιλαμβάνει. Έχετε στην διάθεσή σας ολόκληρο το site σας για να παράσχετε όλες τις πληροφορίες και μηνύματα προς τον επισκέπτη. Μην τα συγκεντρώσετε όλα σε μία σελίδα.

 

4. Σελίδα Υποδοχής – Landing Page

Χρησιμοποιήστε μία Landing Page, δηλαδή μια σελίδα που θα υποδεχθεί τον επισκέπτη και θα του δώσει από την αρχή να καταλάβει με μια ματιά τι μπορεί να βρει στο site σας. Κρατήστε την απλή και επιλέξτε πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες για να προβάλετε.

 

5. Δομή και Πλοήγηση

Φροντίστε η δομή των σελίδων, του μενού, κλπ. να έχει μια νοηματική συνοχή. Χρησιμοποιήστε ομαδοποιήσεις και  υπομενού όπου χρειάζεται. Δίνουν στον επισκέπτη περισσότερο έλεγχο αλλά και μια σαφή εικόνα προς τα που να κινηθεί για να εντοπίσει εκείνο που ζητά.

 

6. Αναγνωσιμότητα από κάθε συσκευή

Εξασφαλίστε ένα Responsive design. Δεν ξέρετε σε τι συσκευή θα προβληθεί το site σας και σε τι ανάλυση. Ειδικότερα για τα κινητά, πρέπει να βελτιστοποιήσετε όχι μόνο το design, αλλά και την λειτουργικότητα και την ταχύτητα. Άλλωστε τα κινητά αποτελούν περίπου το 70% της χρήσης(!).

 

7. Ταχύτητα

Κρατήστε το site σας ελαφρύ και γρήγορο. Θυμηθείτε τον κανόνα των 5 δευτερολέπτων που προαναφέραμε. Δεν θα θέλατε να περάσουν τα 5 δεύτερα και το site ακόμα να φορτώνεται!!! Ελαχιστοποιήστε το μέγεθος των φωτογραφιών (υπάρχουν πολλά εργαλεία να σας βοηθήσουν) και αποφύγετε περιττά slider και βίντεο. Μόνο τα απαραίτητα.

 

Το βρήκατε χρήσιμο; Κοινοποιήστε το:

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...