6 Συμβουλές για Social Media Marketing


Το marketing είναι εξ’ ορισμού μια δύσκολη υπόθεση για τους περισσότερους. Εκτός από την έμπνευση που χρειάζεται, ταυτόχρονα διέπεται και από κανόνες που δεν πρέπει να παραβλέπουμε, αλλά αντιθέτως να τους σεβόμαστε. Πέρα όμως και από αυτούς, μια και δεν πρόκειται να κάνουμε εδώ μαθήματα marketing και διαφήμισης, υπάρχουν και κάποια “κλειδιά” που αν τα προσέξουμε, θα μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Ας δούμε τις 6 χρυσές συμβουλές.

 

1. Υπομονή και Επιμονή

Όπως και όλα τα άλλα είδη marketing τα social media μπορούν να είναι μία πραγματική πρόκληση: είναι δύσκολο να μεγαλώσεις το κοινό σου, να δημιουργήσεις υπέροχο περιεχόμενο και να αυξήσεις την αλληλεπίδραση. Πολύ συχνά βλέπουμε επιχειρήσεις να παρατάνε την προσπάθεια στα social media μετά από μερικούς μήνες. Στην πραγματικότητα έχει αποδειχθεί ότι χρειάζεται περίπου 8 μήνες για να σταθεί μια επιχείρηση καλά στα social media. Ενώ στην αρχή δεν θα βλέπετε κάποια βελτίωση, θα την δείτε μαζεμένη. Η υπομονή λοιπόν είναι απαραίτητη. Κι ακόμα πιο απαραίτητη είναι η ΕΠΙΜΟΝΗ! Μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια.

2. Ρεαλιστικοί στόχοι

Πρέπει λοιπόν να ξεκινήσουμε με έναν σχεδιασμό, να δημιουργήσουμε μία στρατηγική social media και να καταγράψουμε τους στόχους μας προκειμένου να τους πετύχουμε. Θα πρέπει να είμαστε όμως συγκεκριμένοι στην περιγραφή των στόχων αλλά και προσεκτικοί στην επιλογή τους. Πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, γιατί θέτοντας αβίαστα πολύ υψηλούς στόχους το μόνο που θα καταφέρουμε θα είναι να απογοητευθούμε και να εγκαταλείψουμε γρήγορα την προσπάθεια.

 

3. Προσωπικότητα = Μοναδικότητα

Θα πρέπει να δείξουμε την προσωπικότητά μας. Ή να την αφήσουμε απλά να φανεί. Σκεφτείτε για λίγο τα brands εκείνα που ακολουθείτε εσείς στα social media: τι το συγκεκριμένο έχουν; τι το ειδικό έχουν; Τι είναι αυτό που σας κάνει να τα ακολουθείτε; Πιθανότατα υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στο περιεχόμενο που αναρτούν, ή στον τρόπο που το αναρτούν. Μια υπόθεση για αυτό είναι ότι διακρίνονται για κάποια στοιχεία μοναδικότητας που περιέχουν, δίνοντας έτσι την εντύπωση πως δεν είναι απλά ρομποτάκια που ανεβάζουν κείμενο, δημιουργώντας μία καλή παρουσία στα social media. Δεν είναι λοιπόν μόνο το να δείχνουμε σε κάποιον την αξία του προϊόντος μας ή της υπηρεσίας μας, αλλά επίσης και το να τους κάνουμε να συνδεθούν με αυτό και με εμάς. Να μοιράζονται κάτι κοινό μαζί μας.

4. Αφουγκραστείτε

Να ακούς το κοινό περισσότερο από το να προμοτάρεις. Τα social media προσφέρουν μία μοναδική δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με το κοινό. Η σχέση αυτή πρέπει να είναι αμφίδρομη και έτσι πρέπει να χρησιμοποιείται. Το ίδιο αυτό κοινό είναι η καλύτερη πηγή έμπνευσης για το περιεχόμενο. Στην πραγματικότητα είναι ένα χρυσορυχείο ιδεών και προτάσεων περιεχομένου, αρκεί απλά να κοιτάξουμε τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα που ρωτάνε. Εάν λοιπόν έχεις κολλήσει στο τι να ανεβάσεις, ρίξε μία ματιά στο κοινό σου και θα βρεις σίγουρα πολλές ιδέες.

 

5. Επικεντρωθείτε

Το πρόβλημα με τα social media είναι ότι θέλουμε να είμαστε σε όλα και να τα χρησιμοποιούμε όλα ταυτόχρονα. Αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο. Είναι καλύτερα να επικεντρωθούμε σε ένα μέσο και να το υπηρετήσουμε σωστά, να γνωρίσουμε το κοινό του, να γνωρίσουμε τον τρόπο έκφρασης, να μάθουμε τα δημογραφικά του δεδομένα. Ας πούμε για παράδειγμα ότι γράφουμε ένα ποστ για τα social media: το να τραβήξουμε την προσοχή με αυτό το post στο Linkedin είναι πολύ διαφορετικό από ότι για να την τραβήξουμε στο Facebook, το οποίο επίσης είναι ακόμα πιο διαφορετικό από το να το κάνουμε στο Instagram, στο Snapchat ή στο Twitter. Ας μάθουμε λοιπόν ένα από αυτά ΚΑΛΑ, ώστε να έχουμε τουλάχιστον ΕΝΑ καλό εργαλείο, από το να έχουμε πολλά μέτρια εργαλεία.

 

6. Κάντε ποιοτικά posts

Προσπαθήστε να κερδίσετε όσα περισσότερα μπορείτε από το περιεχόμενό σας. Πειραματιστείτε αρκετά με τη δημιουργία γραφικών, μάθετε να χρησιμοποιείτε τα δημογραφικά δεδομένα και τους άλλους τρόπους στόχευσης και πειραματιστείτε με αυτό. Έτσι θα γνωρίσετε ποιό είναι το πραγματικό κοινό σας και θα ανταποκριθείτε καλύτερα στις προσδοκίες του. Κοστίζει πολύ να ανεβάζετε διαρκώς νέο περιεχόμενο: κοστίζει σε χρόνο ή σε χρήμα. Ή και στα δύο. Φροντίστε λοιπόν να έχετε ποιοτικά posts, που θα σας επιστρέψουν μεγαλύτερη αξία, με λιγότερο χρόνο.

Το βρήκατε χρήσιμο; Κοινοποιήστε το:

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...