Αν και η διανομή διαφημιστικών εντύπων απολαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια της προτίμησης μεγάλου μέρους του επιχειρηματικού κόσμου, υπάρχει εντούτοις μια μερίδα που είναι ακόμα αρκετά επιφυλακτική με το μέσο αυτό. Αξίζει το κόστος; Πόσο αποτελεσματικό είναι;
Κάθε μέσο προβολής έχει την αποτελεσματικότητά του. Επίσης όλα (ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδες), έχουν και μειονεκτήματα. Η εντυποδιανομή διατηρεί όμως ένα συγκριτικό πλεονέκτημα: το χαμηλό κόστος. Αυτό κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. Εκτός κι αν δεν έχει δοκιμάσει ποτέ κάποιο από τα προαναφερθέντα μέσα.
Με δεδομένο λοιπόν αυτό το χαμηλό συγκριτικό κόστος, ας δούμε και τις άλλες παραμέτρους. Όπως για παράδειγμα, την αποτελεσματικότητα.
Δείτε μερικά στατιστικά από την Direct Marketing Association (DMA):
Το 62% των καταναλωτών δεν προσέχουν καθόλου τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και είτε κλείνουν τον ήχο της συσκευής τους είτε αλλάζουν κανάλι. Οι περισσότεροι εξ αυτών μάλιστα εκνευρίζονται με την διακοπή του προγράμματος που παρακολουθούσαν.
Το 81% των αναγνωστών “ξεπετούν” γρήγορα τις διαφημίσεις στα περιοδικά.
Το περιμένατε: Μάλον όχι, ε: Αλλά ας αφήσουμε τον ανταγωνισμό. Με τα διαφημιστικά έντυπα τι γίνεται; Τα θέλει το κοινό; Τα αποδέχεται;
Ας δούμε δύο ακόμα σημαντικά στατιστικά της DMA:
Το 79% των αποδεκτών είτε κρατάει το έντυπο, είτε το προωθεί σε φίλο, είτε ρίχνει μια ματιά στο περιεχόμενο.
Το 33% κρατάει ένα έντυπο που περιέχει οικονομική προσφορά.
Τι έχετε να πείτε τώρα; Πείθεστε σιγά-σιγά;
ΟΚ λοιπόν. Οι καταναλωτές δεν το περιφρονούν και το κρατάνε. Ανταποκρίνονται όμως;
Οι έρευνες της DMA δείχνουν πως το 48% (!) είτε επισκέπτονται το κατάστημα, είτε αναζητούν περισσότερες πληροφορίες, είτε αγοράζουν κάποιο προϊόν. Δηλαδή περίπου οι μισοί κινητοποιούνται με κάποιο τρόπο! Περίπου αντίστοιχα βέβαια είναι τα ποσοστά και για τα άλλα κανάλια διαφήμισης. Αλλά με τι κόστος!
Και για πόσο καιρό διαρκεί το ενδιαφέρον αυτό;
Λοιπόν το 38% τα κρατάει για τουλάχιστον μερικές ημέρες και το 13% για περισσότερο από μία εβδομάδα. Όσα μάλιστα περιέχουν προσφορές έχουν 50% περισσότερες πιθανότητες να κρατηθούν παραπάνω.
Βλέπετε λοιπόν πως οι αριθμοί είναι ιδιαιτέρως γενναιόδωροι με τα διαφημιστικά φυλλάδια και τις εντυποδιανομές. Και βεβαίως η δυναμική αυτή δεν είναι τυχαία και συμπτωματική. Υπάρχουν λόγοι συγκεκριμένοι που καθιστούν αυτόν τον τρόπο διαφήμισης τόσο επιτυχημένο. Εκτός από το χαμηλό κόστος. Όπως για παράδειγμα: η επιλεκτική στόχευση. Αλλά και πολλοί άλλοι που έχουν να κάνουν ακόμα και με το ίδιο το προϊόν που προωθούμε ή και την αγορά στην οποία διακινείται, όπως καταναλωτικά προϊόντα (π.χ. ηλεκτρονικά είδη) ή επιχειρήσεις εστιάσης.
Βεβαίως υπάρχουν αντίστοιχα συνθήκες και προϋποθέσεις προκειμένου να μας φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δείτε εδώ πώς σχεδιάζουμε μια αποτελεσματική εντυποδιανομή, ή επικοινωνήστε μαζί μας για να σας ενημερώσουμε.